راهنمای برگزاری مسابقات

راهنمای برگزاری مسابقات بنچ رست

راهنمای برگزاری مسابقات بنچ رست

مسابقات بنچ رست از سال 93 در ایران در حال برگزاریست و استان های مختلف یکی پس از دیگری به دایره استانهای فعال این رشته می پیوندند .

از همین رو انتقال تجربیات و اشتراک گذاری برنامه ریزیهای اجرایی برای توسعه بیشتر و سریع تر موثر و مورد استفاده برگزارکنندگان جدید مسابقات خواهد بود .

لذا ذیل این مقاله به نکاتی می پردازیم که ممکن است به ظاهر ساده و بعضا بدیهی به نظر آیند لیکن محصول تجربه و پرداخت هزینه های ریالی و روانی در سالهای اخیر است که توسط مجریان و اعضای فعال حامی این رشته در برگزاری های متعدد پرداخت و بکارگرفته شده است .


 

 شناخت برگزارکننده از قوانین بنچ رست و توجیه تیم داوری نسبت به نحوه برگزاری و امتیازدهی

آشنایی و اشراف برگزارکنندگان نسبت به نحوه اجرای این رقابت ها نه مسئله ای بی اهمیت است و نه آنقدر پر زحمت و تخصصی که از یادگیری و اجرای آن هراسی داشته باشیم .

با صرف زمانی نسبتا کوتاه می توانید قوانین مسابقات بنچ رست IRBR (سه کلاس 25 متر آزاد - لایت - هوی ) و (اکستریم بنچ رست 75 یارد ) و نحوه امتیازدهی  و همچنین قوانین فدراسیون جهانی را  مطالعه نمایید


 

 تعیین تاریخ رقابت و محل برگزاری و تشکیل کمیته برگزاری

تاریخ رقابت : در انتخاب تاریخ مناسب می بایست به نکاتی مانند اجتناب از نزدیکی زمان به ایام سفرهای خانوادگی - خردید مدارس و سال نو - مناسبت های ملی و مذهبی که ریشه در رسوم ملی و دینی جامعه دارند نمود . همچنین شایسته است از همزمانی تاریخ مسابقه با مسابقات دیگر شهرها و حتی مسابقات رسمی کشوری که برای جامعه اهمیت زیادی دارند (مسابقات مهم فوتبال - کشتی - والیبال و ... ) اجتناب شود .

محل برگزاری رقابت: محل برگزاری می تواند هر مکان ایمنی باشد که تامین کننده حداقل 5 میز با فاصله حداقل 60 سانت و طول 28 متر ( با احتساب حداقل سه متر میدان تردد و نشست تماشاگر پشت خط) باشد .

مسابقه جام رمضان سال 95 - زمین فوتبال سپید کمرچال میگون

تشکیل کمیته برگزاری : بطور معمول و برای برگزاری مسابقه ای به ظرفیت 30 تیرانداز به نفرات و تقسیم وظایفی به شرح ذیل نیاز است :

1- مسئول هماهنگی (مدیر مسابقه) - 1نفر

2- افسر میدان (در صورت امکان دو نفربصورت نوبتی) 1نفر

3- تیم اسکورینگ (امتیازدهی) متشکل از سر داور - ثبات و دو نفر امتیازدهی - 4نفر

کارت ها توسط دو داور امتیازدهی و توسط سرداور بازبینی و توسط ثبات ثبت می گردد 

4- خدماتی (پذیرایی - نظافت و ...) - 1نفر

طبیعی است که نفرات کمیته برگزاری بدلیل درگیری با اجرای رقابت نتوانند به نحو شایسته به پذیرایی از شرکت کنندگان و مهمانان بپردازند حال آنکه این مورد مستقیما به رضایت مندی شرکت کنندگان مرتبط و حائز اهمیت می باشد لذا سپردن امر پذیرایی و نظافت به یک نیروی خدماتی می تواند ضمن بالا بردن کیفیت پذیرایی سطح کیفی رقابت را نیز بدلیل تمرکز مجریان روی اصل رقابت بالاتر ببرد .

 


 

 برآورد مالی و تعیین هزینه ورودی شرکت کننده و مهمان

یکی از بخش های بسیار مهم در برگزاری موفق مسابقات ، برآورد مالی صحیح و دقیق است .

لیست هزینه های معمول مسابقات :

1- اجاره محل برگزاری

2- سفارش تندیس

3- چاپ سیبل و لیبل و تبلیغات (پوستر و بنر)

4- هزینه ناهار

5- لوازم التحریر

6- هزینه طراحی پوستر مسابقه


 

 سفارش تندیس یا مدال - چاپ اهداف (سیبل) - چاپ فرم ها و لیبل کنترل تجهیزات

برای سفارش تندیس - مدال یا بج سینه می توانید از وبسایت های زیر استفاده نمایید (تندیس ها از حدود 80 هزارتومان تا چندین میلیون تومان بسته به طرح و جنس قیمت دارند)

    

    

 

برای سفارش چاپ اهداف 25 متر و 75 یارد از فایل های اصلی در لینک های زیر استفاده نمایید (قیمت چاپ هر برگ 75 یارد 8.500 تومان و هر برگ گلاسه 300 گرمی سیبل 25 متر بنچ رست مبلغ حدودی 1.300 تومان می باشد)

               

فرم اعتراض : طبق قوانین کمیته ای متشکل از تیراندازان به عنوان کمیته اعتراض تشکیل و به اعتراضات رسیدگی خواهند نمود ، لیکن اعتراضات باید در زمان معین و توسط فرم اعتراض بصورت کتبی تحویل کمیته اعتراض شوند.

برای دانلود فایل Word روی تصویر کلیک کنید 

 

فرم کنترل تجهیزات : پیش از آغاز تیراندازی در رقابت های بنچ رست کلیه تیراندازان باید به همراه تجهیزات خود در بخش کنترل تجهیزات حاضر شوند و با اخذ تاییدیه و لیبل کنترل تجهیزات طبق برنامه اعلامی وارد خط آتش شوند .

برای دانلود روی تصویر کلیک کنید 

نمونه لیبل های کنترل تجهیزات که پس از تایید در قسمت کنترل تجهیزات روی سلاح نصب می گردد و در مسابقات آزاد که کنترل تجهیزات به لحاظ قوانین وجود ندارد نیز به رسم یادبود مورد استفاده و نصب قرار می گیرد .

لیبل ها باید روی کاغذ های پشت چسب دار چاپ و بوسیله لیزر برش خورده و آماده جداسازی باشند .


 

 تهیه تجهیزات مورد نیاز

1- منگنه ساده و منگنه مبل کوب

   

2- چسب کاغذی

 

3- ریسمان

 

4- روبان رنگی

 

5- کرنومتر

 

6- سوت

 

7- جلیغه داوری(ایمنی)

 

8- پرینتر و لپ تاپ و کاغذ 

    

9- کرونوگراف (جهت کنترل تجهیزات در مسابقات کلاس استاندارد)

10- ترازو برای وزن نمودن سلاح ها 

11- گیج یا پلاگر امتیازدهی

12- روبان خطر


 

 طراحی پوستر مسابقه

 


 

 ثبت نام


 

 زمانبندی اجرایی

زمانبندی باید ضمن جامعیت از دقت و منطق اجرایی برخوردار بوده و با ادبیات همه فهم و ساده نگاشته شود 

نمونه زمانبندی اجرایی: