قنداق بنچ رست Benchrest Stock

قنداق بنچ رست

Benchrest Stock

قنداق بنچ رست Benchrest Stock

برای آزاد گذاشتن لگد سلاح در تیراندازی بنچ رست باید زیر قسمت بچه قنداق و قسمت زیرین انتهای قنداق تخت باشد تا ثبات بیشتری در نقطه برخورد ها داشته باشیم ، این نکته بسیار مهمی در حصول نتیجه و رسیدن به دقت مورد نیاز در این رشته است .

در رشته های لایت ورمینت و هوی ورمینت تفنگ بادی محدودیت ابعاد مانند تصویر زیر است:

برخی از تیراندازان بنچ رست (مانند تصویر زیر) تفنگ بادی برای رسیدن به استیبلیتی مورد نیاز در قنداق های غیر بنچ رستی از قطعه چوب یا آلومینیوم بنام رایزر در زیر بچه قنداق بهره می گیرند که در مواردی هم نیاز به قنداق تخصصی را مرتفع می نماید .

Benchrest

تجربیات داخلی و خارجی در این زمینه نشان می دهد که استفاده از قنداق های بنچ رستی حتی اگر مستقیما به افزایش امتیاز در رقابت منجر نشود می تواند با کاهش دغدغه های تیرانداز حین رقابت باعث افزایش برتری تجهیزاتی و در نتیجه افزایش امتیاز باشد

قنداق کاستومایز سلاح فینورک 800 میثم کماسایی برای کلاس هوی ورمینت

Benchrest

قنداق کاستومایز سلاح فینورک 800 فرهاد نوری برای کلاس لایت ورمینت

Benchrest

مقاله استفاده از سلاح های غیر بنچ رستی در تیراندازی بنچ رست

مقاله اصول و قواعد کلی در تجهیزات و تکنیک های بنچ رست

با توجه به اینکه بنچ رست در ابتدا در رشته سنتر فایر ایجاد شده و سالها تجربه در رشته بدست آمده مطالعه مطالب زیر در خصوص قنداق های بنچ رست سنترفایر 1000 یارد می تواند مفید باشد:

قنداق بنچ‌رست با بچه قنداقی (قسمت جلویی قنداق تفنگ) به پهنای 5 اینچ

اکثر قنداق‌های بنچ‌رست سنتر فایر سه اینچ پهنا دارند و علت آن قوانین مربوط به سلاح‌های سبک است که حداکثر عرض قنداق را این مقدار تعیین کرده است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه نشوند که  IBS، NBRSA و ویلیام‌اسپرت همگی با تغییر قوانین سلاح‌های سبک خود استفاده از بچه قنداق‌هایی با عرض بیشتر را در رقابت‌های رسمی امکان‌پذیر کرده‌اند. قنداق عریض‌تر سبب افزایش ثبات تفنگ و مقاومت در برابر چرخش و تکان ها در زمان شلیک با تفنگ می‌شود. در صورتی که قصد جمع کردن سلاح سبک جدیدی دارید احتمالاً خواهید خواست تا از بچه قنداقی با عرض چهار یا پنج اینچ استفاده کنید. قوانین سازمان ها و تشکل های سازمان دهنده مسابقات را بررسی کنید تا از امکان استفاده از قنداق عریض‌تر در مسابقاتی که قصد شرکت در آن‌ها را دارید، مطمئن شوید.

بچه قنداق‌های عریض‌تر قابل انتخاب

اکثر سازندگان قنداق تفنگ همچنان فقط بچه قنداق‌هایی با عرض 3 اینچ را به همراه قنداق بنچ‌رست سلاح‌های خود عرضه می‌کنند. با این حال گزینه‌های دیگری هم وجود دارد. جوئل روسو از شرکت «قنداق تنفگ روسو» می‌تواند بنا به درخواست شما بچه قنداقی با عرض 4 اینچ برش دهد، اما این الگو استاندارد نیست.

شِهیِن «Big Dawg» ترکر 5 اینچی
قنداق بنچ رست

در صورت تمایل به استفاده از مدل 4 تا 5 اینچی قنداق دوربرد سبک محبوب اِم‌بی‌آر تولی، پیشنهاد بیل شِهیِن مدل «بیگ داوگ» قنداق اِم‌بی‌آر ترکر است. این قنداق دارای قسمت جلویی طولانی‌تر، عمیق‌تر و عریض‌تر است که سبب افزایش ثبات و مقاومت تفنگ در برابر گشتاور پیچشی کالبیرهای سنگین می‌شود. قنداق «بیگ داوگ» در کنار برخورداری از بچه قنداق عریض‌تر چهار اینچ طولانی‌تر از شِهیِن ST-1000 برش خورده است. این امر با ایجاد «فاصله‌ی محوری طولانی‌تر» سبب ایجاد توازن بهتر قنداق با لوله‌های بسیار بلندتر می‌شود (طول خود ST-1000 3 اینچ بزرگ‌تر از اکثر قنداق‌های بنچ‌رست است). «بیگ داگ» با بچه قنداقی با عرض 4 یا 5 اینچی موجود است و از لوله‌هایی با طول 40 اینچ و قطر 1/5 اینچ پشتیبانی می‌کند. در تصویر بالا که توسط یکی از اعضای تالار گفتگو به نام «پریچر» گرفته شده است می‌توانید «بیگ داوگ» 4 اینچی را در کنار «ST-1000 ترکر» معمولی مشاهده کنید (هر دو قنداق متقارن هستند؛ اعواج مشاهده شده ناشی از لنزهای زاویه باز است).

قنداق بنچ رست

قنداق بنچ رست

این الگوی رنگی همان چیزی است که بیل آن را «پرری داگ کامو» می‌خواند، ورقی راتلندی به رنگ نارنجی و خاکستری تیره همراه با لایه‌هایی زیتونی رنگ. قیمت «بیگ داوگ» با ورق راتلندی 545 دلار است. قیمت آن با چوب Obeche آفریقایی (با هر رنگی) 795 دلار می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌ی تلفن (704)824-7511 با بیل شِهیِن تماس حاصل نمایید یا از وب‌سایت او به نشانی اینترنتی www.ScopeUsOut.com بازدید کنید.

قنداق «بیگ باتم» 5 در 2/5 اینچی

قنداق بنچ رست

قنداق بنچ رست

شرکت اسلحه‌سازی «Competitive Edge Gunworks» واقع در ایالت میسوری قنداق جدید و جالبی طراحی کرده است. قنداق جدید که عرض بچه و ته آن به ترتیب 5 و 2/5 اینچ است به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان در هر دو نوع سلاح سبک و سنگین از آن استفاده کرد. وزن مدل سلاح سنگین این قنداق را می‌توان با کار گذاشتن چند پلیت افزایش داد و با استفاده از رست عقب مکانیکی هدف‌گیری دقیق‌تری داشت. (تختی عقب 2/5 اینچی باید برطبق قوانین فعلی کلاس اف، NBRSA و IBS مجاز باشد). از آنجایی که در برخی رویدادهای ورزشی همچنان بچه قنداق جلو را برای کلاس سلاح سبک به 3 اینچ محدود می‌کنند، می‌توانید قنداقی با بچه قنداق 3 اینچی هم سفارش دهید. با این حال در صورت مجاز بودن بچه قنداق 5 اینچی در باشگاه‌تان ترجیح‌تان به استفاده از همین قنداق خواهد بود. استفاده از چنین قنداقی سبب ثبات قابل توجه تفنگ می‌شود و واقعاً به نسبت قنداق سه اینچی تاثیر حرکت های ناشی از شلیک با کایبرهای بزرگ را کاهش می‌دهد.

«لاری کرو» از شرکت «کامپتتیو اج» طراح «قنداق کومبو» است. وی اعتقاد داشت که پیکربندی تا جای ممکن مشابه سلاح‌های سبک و سنگین می‌تواند به سود تیراندازان فعال در رشته‌ی بنچ‌رست لانگ رنج باشد. به همین ترتیب وضعیت گلنگدن، دوربین و طول کشش در هر دو نوع سلاح سبک و سنگین مشابه خواهد بود. همچنین می‌توانیم برای هر دو تفنگ از رست جلوی مشابهی استفاده کنیم. ابعاد و ارگونومی همانند به تیرانداز امکان می‌دهد تا بر روی درک شرایط تمرکز کند و نگارنی چندانی درباره‌ی کنترل تفنگ نداشته باشد.

قنداق بنچ رست

قنداق شرکت «کامپتتیو اج» در هر دو نوع بچه قنداق 3 اینچی و مدل بزرگ‌تر کمبوی 5 اینچی موجود است. قیمت بچه قنداق سه اینچی از 395 دلار شروع می‌شود، در صورتی که کمترین قیمت برای قنداق کمبوی 5 در 2/5 اینچی 495 دلار است. در صورت درخواست با پرداخت هزینه‌ی بیشتر می‌توانید ورقه‌های تزئینی را سفارش دهید.

قنداق بنچ رست

قنداق بنچ رست