تاریخچه اهداف متحرک تفنگ بادی

تاریخچه اهداف متحرک تفنگ بادی

 22 ژوئن 2019 توسط ب.ب پلیتر

تاریخچه اهداف متحرک تفنگ بادی

لی ویلوکس[4]  سال‌ها قبل گفت: «تارگت‌های تفنگ بادی باید با خونریزی، شکست یا سقوط همراه باشند». لی یکی از افرادی بود که حس می‌کرد کاغذ سوراخ‌ کردن در تیراندازی مانند تماشای رنگ خشک watching paint dry است. تعداد زیادی از شما همین حس را دارید .

تاریخچه

باید به بحث تارگت‌های تفنگ بادی برگردیم اما قبل از آن بیایید کمی به عقب برگردیم و بررسی کنیم تارگت‌های عملیاتی از کجا شروع شدند. برای این منظور باید به اروپای سال 1300 برویم زمانی که رویدادهای تیراندازی تا چند روز ادامه داشت و جوی کارناوال مانند بوجود می‌آورد.

پادشاه کمانداران

Bogenschuetzen-Gesellschaft (جامعه Bowman یا تیراندازان) دِرسدِن به سال 1286 باز می‌گردد اگرچه باید فعالیت‌های تیراندازی قبل از آن نیز وجود داشته باشد زیرا در غیر اینصورت نمی‌توان فهمید که انجمن چگونه تشکیل شده است؟ افرادی از سلسله مراتب سلطنتی بودند (حدود 400 نفر) که در فستیوال سالانه گرد هم جمع می‌شدند تا ببینند چه کسی پادشاه کمانداران است؟ مسئولان شهر به آنها زمین، پول و افتخارات ویژه‌ای اعطا می‌کردند زیرا زمانی که مشکلی پیش می‌آمد آنها اولین و بهترین مدافعان از شهر بودند.

تاریخ تیراندازی

خانواده سلطنتی ساکسونی[7] اعضایی بودند که غالباً با هم رقابت می‌کردند و حتی مسابقه را برنده می‌شدند. در واقع آنها طبق رسوم سنتی اولین شلیک را می‌کردند تا مسابقه آغاز شود. در سال 1676 ولیعهد ساکسونی مسابقه را برد و پادشاه کمانداران آن سال شد. یک مدال طلای بزرگ به وزن 46 دوک طلا به ثمر رسید و پس از آن زمان؛ برنده مسابقه آن را در ضیافت‌ها می‌پوشید و پس از آن به او توپی اهدا می‌شد.

تارگت یک پرنده‌ی چوبی بود که در بالای قطب بلند در وسط میدان پرنده یا Vogelwiese واقع شده بود . این قطب با استفاده از طناب‌ها روی محور قرار گرفته بود که برای امتیازدهی می‌شد آن را پایین آورد. احتمالاً این اولین تارگت عملیاتی یا متحرک نبود اما مطمئناً یکی از مشهورترین آنهاست!

تاریخ تیراندازی

نقاشی مسابقه crossbow سال 1612 در درسدن آلمان توسط آقای رالف پین گالوی

در سال 1702 سفیر انگلیس در درسدن، تیر پادشاه یا “Konigschuss را بدست آورد و در مسابقه برنده شد. ملکه آنه انگلیس برای گرامیداشت برنده مدال طلا با ارزش 20 دوکات به او اهدا کرد.

حیوانات زنده

تا اواسط قرن 20 از حیوانات زنده برای مسابقات استفاده می‌شد. توضیحات زیادی در مورد آن نخواهم داد اما فقط بدانید که تیراندازی به بوقلمون در قرن نوزدهم در کوه‌های آپاچی رواج داشت که تیراندازی به حیوانات زنده‌ای می‌شد که پشت چوب‌های بزرگ قرار گرفته بودند. حیوانات پشت چوب‌ها مخفی می‌شدند و تیراندازان باید برای تیراندازی به آنها راهی پیدا می‌کردند. گاهی اوقات تنها دنبال سر حیوان بودند.

پس از آن روش کبوتر خشتی و گِلی توسعه یافت که در این روش به جای حیوانات زنده از کبوتر خشتی استفاده می‌شد که از قفس‌های مخفی در میدان‌های تیراندازی رها می‌شدند. قبل از اینکه روش کبوتر خشتی ارائه شود، از توپ‌های ساخته شده از شیشه و قیرهای سفت شده استفاده می‌شد. آنها دیگر از این روش استفاده نکردند زیرا خرده شیشه‌های شکسته خطرناک بودند و اغلب توپ‌ها هنگام کار یا پرتاب کردن شکسته می‌شدند. کبوترهای خشتی نیز در هنگام کار و پرتاب کردن شکسته می‌شوند اما قابل اطمینان‌تر هستند به علاوه اینکه می‌توان آنها را در کنار یکدیگر قرار داد و در فضای کوچکتر نگهداری کرد.

پرتاب کننده توپ قیری یا شیشه‌ای برای تفنگ‌های ساچمه‌ای و تفنگ‌های دیگر

تفنگ بادی

روش کبوتر خشتی برای راحتی بیشتر استاندارد شد تا برای همه پرتابگرها مناسب باشد.

تفنگ بادی

آدولف تاپرووین یک کارگر فقیر ظروف سفالی در سن آنتونیو بود اما از 13 دسامبر تا 22 دسامبر سال 1907 او به 72500 تارگت 1-1.4 اینچی تیراندازی کرد که توسط سه مرد جوان در هوا پرتاب شده بودند. در کل او فقط 9 تارگت را از دست داد و بالاترین رکورد تیراندازی به هدف را بدست آورد و به مدت یک قرن بالاترین رکورد را از آن خود کرده بود.  

آدولف تاپرووین در سال 1907 به کوهی از 72491 تارگت چوبی تیراندازی کرد 

تیراندازی

تیراندازی، پادشاه تمام ورزش‌هاست!

با توجه به آن چیزی که از بررسی تاریخ کشف کردم در سال‌های 1300 تا 1900، تیراندازی پادشاه تمام ورزش‌ها بود. تیراندازان بسیار مورد احترام بودند و بیشتر مردم تیراندازی را مانند دارت یا تیراندازی امروز  نمایانگر دقت فرد می دانستند.

جنگ داخلی آمریکا به دولت آموخت که بهتر است کاری برای تبدیل شدن سربازانش به تیراندازان ماهر انجام دهد زیرا بسیاری از آنها در حد مقدماتی آموزش دیده بودند و هیچ دانشی از نحوه‌ی کار سلاح نداشتند. در مقابل آمریکای جنوبی جمعیتی از جوانان را به خود جذب کرد که بسیار مشتاق به تیراندازی بودند و نحوه‌ی انجام آن را به خوبی می‌دانستند. تفاوت فقط در زنده ماندن بود. در جنوب مردم مجبور بودند برای غذای خود دست به تیراندازی بزنند و آنها به چیزی که آنها را زنده نگاه می‌داشت علاقه‌مند بودند. در جنوب، شهرهای بزرگ ضرورت تیراندازی را حذف کرده بودند و بسیاری از جوانان حتی یک ضربه شلیک نکردند.

ژنرال فیل شریدان تصمیم گرفت به نفع ملت تغییراتی بوجود آورد و در شکل گیری انجمن ملی تفنگداران در سال 1873 نقش موثری داشت. همچنین او به برخی از شرکت‌ها کمک کرد تا تفنگ‌های بادی خود را به عنوان وسیله‌ای بسازند که با استفاده از آن آمریکایی‌ها بتوانند هدف‌گیری را در خانه انجام دهند.

به طور همزمان، گالری تفنگ نیز بوجود آمد و یا در برابر دیدگان مردم قرار گرفت. بسیاری از مردم تصور می‌کردند که جنگ داخلی باعث شد که مردان آمریکای شمالی به اسلحه علاقه مند شوند اما در واقع توسعه گالری اسلحه (AKA Flobert) بود که این علاقه را در آنها بوجود آورد. این زمان بلوغ تارگت‌ها هم بود و تعداد آنها به شدت افزایش یافت.

تارگت مکانیکی اولیه

تارگت مکانیکی Dodo یکی از اولین و همچنین رایج‌ترین تارگت‌های مکانیکی بوده است، اما آیا فکر می‌کنید توانستم تصویری از آن پیدا کنم و به شما نشان دهم؟ جستجوی من حدود 30 دقیقه زمان برد تا تصویری نزدیک پیدا کنم که در اینترنت آن را با نام تارگت «سنجاب squirrel» پیدا کردم. چیزی که در زیر نشان داده شده است تصویری از Dodo مشهور است و یا حداقل یک تصویر بسیار نزدیک به آن است.

تارگت هدف تیراندازی

خوب این‌ها تصاویر اردک‌ها هستند نه Dodoها. تارگت Dodo تنها دو تکه فلز بود که یک هدف ریست کننده در زیر آن قرار داشت.

در جستجوهایی که انجام می‌دادم به یک تارگت نوع گالری قدیمی دیگر برخوردم که کسی آن را با تفنگ پرقدرت شلیک کرده بود. 

زمانی که برای این گزارش جستجو می‌کردم این تارگت گالری vintage را یافتم 

زنگ Quackenbush و تارگت‌های مکانیکی

 از تمام تارگت‌های تفنگ مکانیکی قدیمی تفنگ بادی، شاید بتوان گفت تارگت‌های Quackenbush شناخته شده‌ترین آنها هستند. آنها چهار مدل مختلف دارند. شماره 1 ساده‌ترین آنهاست. تنها یک تارگت زنگی مانند است و مکانیزیم دیگری ندارد. زمانی که به این زنگ تیراندازی می‌کنید، صدای زنگ آن بلند خواهد شد که این صدا از سوراخ مرکزی آن بوجود می‌آید. تارگت بسیار بزرگ است (عرض 14 اینچی-ما تابحال از این تارگت را ندیده‌ام) که از چوب ساخته شده و دارای یک محور لاستیکی است که با تیراندازی به آن ضربه وارد می‌شود. این تارگت تنها برای دارت‌های تیر تفنگ‌های هوایی کم قدرت است. از آنجاییکه از چوب ساخته شده‌اند تصور می‌کنم که تعداد آنها امروزه بسیار کاهش یافته است. قیمت آنها 1.50 دلار است.

اینها تارگت‌های زنگ فلزی هستند وجه فلزی شماره 2 دارای قطر 12 اینچی است و زمانی که شما زنگ را به صدا درمی‌آورید، یک پرنده با پایه‌ی فنری جلوی صورت شما سبز می‌شود. مشاهده کردم که یکی از این تارگت‌ها برای فروش در نمایشگاه تفنگ بادی و چندین نمایشگاه آنلاین دیگر قرار داده شده بود. فروشندگان عتیقه این روزها آن را به قیمت 1400 دلار می‌خرند .

این هدف چند سال پیش در نمایشگاه هوایی Toys The Shoot برای فروش ارائه شده است

تارگت 3

تارگت 3 فولادی است و قطر آن 15 اینچ است. وزن آن 14 پوند است. و همچنین یک پرنده‌ی با پایه‌ی فنری دارد که ظاهر می‌شود. این تارگت یکی از تارگت‌هایی است که برای کارتریج‌های rimfire رتبه بندی شده است با این وجود من تصور می‌کنم که آنها به دوایر blackpowder با طول کمتر از 50 فوت فکر می‌کرده‌اند. من در یکی از نمایشگاه‌های تفنگ بادی این تارگت را به قیمت حدود 1200 دلار برای فروش دیدم. 

تارگت 4

تارگت 4 مشابه تارگت 3 اما بدون مکانیسم خاصی بود. مانند یک تارگت زنگ بود. من هرگز این تارگت را ندیده‌ام.

تارگت‌های 5 و 6 Quackenbush

اینها تارگت‌های مکانیکی تفنگ بادی بسیار عجیب و غریب هستند. تارگت شماره 5 زمانی که تیرانداز یک هدف تازه و جدید را امتحان می‌کند مجدد رنگ آمیزی می‌شود. تیرانداز ریسمان را می کشد و غلتک، یک وجه از تارگت را مجدداً نمایان می‌کند. روند کاری آن به این صورت است. امروزه از خط سفارش خارج شدند. کمتر از هزار عدد از این تارگت‌ها امروزه ساخته می‌شوند و امروزه بسیار نادر هستند.

تارگت شماره 6 یک تارگت جمجمه‌ی ظاهر شونده است که عملکرد آن مانند تارگت‌های 2 و 3 است و به جای پرنده تنها یک جمجمه ظاهر می‌شود.

تارگت‌های 7 و 8

تارگت‌های 7 دارای 4 تارگت کوچک هستند که در هنگام ضربه سقوط می‌کنند. با کشش فنر می‌توان آنها را مجددا تنظیم کرد.

تارگت 8 سخت‌ترین تارگت در این دسته است و برای دور .22 short در نظر گرفته شده است. یک وجه مربع مانند با سه گاو با سایزهای مختلف دارد (از چپ به راست) که ناقوس به صدا درمی‌آید، پرنده بیرون می‌آید و زنگ زده می‌شود. سوراخ‌ها (از چپ به راست) ¾ اینچی، 1 تا ¼ اینچی و 3/8  اینچی هستند. چه کسی گفته فیلد تارگت یک ورزش جدید است؟

تارگت 8  برای تفنگ‌های مختلف .22 rimfire ساخته شده بود 

من باید اعتبار زیادی به کتاب عالی جان گرونولد به نام اسلحه‌های Quackenbush، کپی رایت 2000 بدهم. هر تیرانداز تفنگ بادی باید یک نسخه از این کتاب را در کتابخانه‌ی خود داشته باشد. با جان با آدرس جان گرنولد، PO Box 830, Mundelein, IL 60060-0830, (847) 566-2365 تماس بگیرید http://www.jgairguns.biz

یک تارگت گالری دیگر

یکی از آنها vintage است اما بسیار جدیدتر است. در سال 1954 کراسمن، تپانچه 150 خود را معرفی کرد که اولین تپانچه‌ای بود که به جای CO2 حجیم از کارتریج CO2 12 گرمی استفاده می‌کرد. کیت تیراندازی یک جعبه فلزی بود که تپانچه را در یک محفظه نگاه می‌داشت و در حالیکه سمت دیگر درب جعبه با صفحه فولادی تقویت شده بود که به عنوان نگهدارنده‌ی تارگت از آن استفاده می‌شد. 

یک تپانچه فنری کراسمن وارد این جعبه فلزی می‌شود. سمت چپ آن به گونه‌ای تقویت می‌شود که مانند یک نگهدارنده تارگت عمل کند.

همچنین Daisy  به همراه چندین تفنگ خود اهداف زنگی به فروش رساند .