تفنگ بادی اف ایکس پانترا FX Panthera
تفنگ بادی اف ایکس پانترا FX Panthera

با هدف تسلط بیشتر تولید شد | هر آنچه لازم است در مورد تفنگ بادی FX Panthera بدانید

FX Panthera ساخته شده تا در مسابقات تفنگ بادی دقیق برنده شود !

 تفنگ بادی FX Panthera جدید از FX Airguns اکنون یک تفنگ بادی اختصاصی و هدفمند در بازار است که برای رقابت و برنده شدن در مسابقات تیراندازی طراحی شده است.

FX Airguns در سال 1999 توسط یک علاقه‌مند به تفنگ بادی در شهری کوچک به نام Mariestad، سوئد در سال 1999 تاسیس شد. وقتی او نتوانست تفنگ بادی رویاهای خود را پیدا کند، یکی را ساخت.

در زیر مجموعه ای از کلوزآپ های FX Panthera را مشاهده می کنید.

FX Panthera یک تفنگ اسلاگ اختصاصی است. این به طور خاص برای مسابقات PRS طراحی شده است تا با پودر سوزهای عجیب و غریب 22LR پا به پا شود.

FX می گوید که Panthera دارای فناوری جدید قابل توجهی در یک تفنگ بادی است. اول Dynamic Block است، یک بلوک بریچ جدید که از ابتدا برای تیراندازی با اسلاگ طراحی شده است.

بلوک دینامیک از یک شیر یک تکه فشرده استفاده می کند. FX توضیح می دهد که این شیر پرتوان / ضربه کوتاه بسیار کارآمد است در حالی که اجازه می دهد هوای بسیار زیاد و دقیق جریان یابد.

عکس زیر پانترا 500 لوله کوتاه (شکه 500 میلی متر) را نشان می دهد.

تفنگ بادی اف ایکس پانترا FX Panthera

این بلوک دینامیک دارای یک برش بزرگتر از تفنگ های قبلی است که اجازه می دهد پرتابه هایی تا طول 13 میلی متر داشته باشد. از مجله استاندارد Side-Shot استفاده می‌کند، اما با درب عمیق‌تر جدید طراحی‌شده برای قرار دادن راب‌های بلندتر. (که اکنون استاندارد پلاس ساید شات نامیده می شود).

همچنین پویا پلنوم نوآورانه است. این یک پلنوم روی بشکه است که یک پلنوم تحت فشار تنظیم شده ثابت در اطراف بشکه فراهم می کند. سازنده می گوید که این امر استحکام بیشتری به بشکه می دهد. همچنین اجازه می دهد تا از طول های متعدد برای مطابقت با کالیبر و قدرت تفنگ استفاده شود.

سطوح دقیق فشار در Dynamic Plenum توسط یک رگولاتور AMP MKII حفظ می شود. بسته به طول لوله و کالیبر در ابتدا از سه اندازه پلنوم استفاده می شود: یک Micro Plenum (برای تفنگ های زیر 12 Ft/Lb)، یک Macro Plenum (62cc) و یک Magnum XL Plenum (156cc).

آزمایش رشته‌های 10 شات ثابت با انحرافات استاندارد در محدوده پایین 1.0 تا 2.0 FPS و گسترش شدید بین 3 تا 4 فریم در ثانیه به دست آورده است. FX به HAM می‌گوید این توانایی برای کنترل دقیق جریان هوا همراه با لوله FX Superior STX با استفاده از راب‌های ممتاز، برنده‌های رقابتی است، و نه فقط در مسابقات تفنگ بادی.

تفنگ بادی اف ایکس پانترا FX Panthera

این شرکت همچنین می‌گوید که بسیاری از تیراندازهای دقیق 0.22LR توانایی شلیک به همان وزنه‌ها و وزنه‌های BC را که به آن‌ها عادت کرده‌اند، شناسایی می‌کنند، اما با کنترل و انحرافات استاندارد ارائه شده توسط Panthera.

سهام FX Panthera به طور ویژه برای رقابت طراحی شده است. دارای ریل 14.75 اینچی Arca با بخش های M-LOK است. همچنین یک بلوک مانع نیز در کنار بریچ قرار دارد.

با اضافه کردن وزنه‌های خارجی سازگار با M-LOK یا وزنه‌های بشکه‌ای داخلی FX که زیر روکش متصل می‌شوند، می‌توانید به نقطه تعادل ایده‌آل دست یابید. Panthera با استفاده از یک پایه کاملاً قابل تنظیم برای تیرانداز مناسب است. گونه قابل تنظیم نیز دوسویه است.

جالب اینجاست که منبع هوای Panthera یک بطری فیبر کربنی 300 سی سی است که در عقب وصل شده است. از طریق یک قطع اتصال سریع “Foster” واقع در عقب پر می شود.

کالیبرها از 0.177 تا 0.30 با انرژی پوزه ادعایی تا 150 فوت بر پوند با استفاده از چکش تنگستن اختیاری متغیر است.

FX Panthera از سیستم Quick Tune استفاده می کند (همان چیزی که در FX Impact M3 یافت می شود). نصب اسکوپ از طریق ریل 20 MOA Picatinny انجام می شود. این اسلحه استاندارد با یک دستگیره AR با زاویه صفر عرضه می‌شود و دارای یک دسته خم کن دوگوشی است که به سمت چپ تفنگ قابل برگشت است.

مانومترهای زاویه دار دوتایی در سمت چپ بلوک فشار بطری و فشار پلنوم تنظیم شده را نشان می دهند.

FX Panthera در سه پیکربندی Panthera 700، Panthera 600 و Panthera 500 (مرتبط با طول بشکه) ارائه خواهد شد.

پانترا 600 و 700 از آستر بشکه ای FX Superior Heavy STX به عنوان استاندارد استفاده می کنند، زیرا آنها برای تیراندازی با اسلاگ ساخته شده اند.

Panthera 500 از خط لوله استاندارد FX Superior STX استفاده می کند که هم گلوله ها و هم راب های سبک وزن را شلیک می کند. این تفنگ امکان تعویض سریع لوله های لوله را فراهم می کند، اما تغییر کالیبر و طول لوله های مختلف به پانترا را فقط می توان توسط فروشنده مجاز FX انجام داد.

مجموعه ای از لوازم جانبی اضافی برای سفارشی سازی بیشتر تفنگ ارائه می شود. اینها شامل کیسه‌سوار، وزنه‌های بشکه، وزنه‌های افست M-LOK، Mini-Mag رقابتی با مشخصات کوچکتر، بخش‌های جانبی Picatinny و یک چکش تنگستن اختیاری است.

Pyramyd Air در حال حاضر تاریخ های تحویل را در حدود سال نو، 2023 نشان می دهد.

در اینجا یک ویدیو با FX Panthera جدیدرا می بینید . به نظر می رسد بسیار سرگرم کننده است!

تیراندازی لانگ رنج ۳۰۰ یارد با تفنگ بادی اف ایکس پانترا