جاش آنگیر، مدیر اجرایی شرکت پیرامید ایرمصاحبه ای دارد با نشریه ی  Hard Air Magazine

جاش آنگیر، مدیر اجرایی شرکت پیرامید ایرمصاحبه ای دارد با نشریه ی  Hard Air Magazine

پیرامید ایر فروشگاه تفنگ بادی

این مصاحبه توسط استفان آرکر در دوازدهم نوامبر سال 2015 صورت گرفت.

 همانطور که همه می دانند، شرکت پیرامید ایر بزرگترین واسطه ی تجاری (یا دلال)  متعهد در زمینه فروش و عرضه ی تفنگهای بادی و محصولات مرتبط است. امّا قصه ی این شرکت و راز موفقیت بزرگش چیست؟

برای پاسخ به این پرسش، آقای استفان آرکر  ، ناشر اچ ای ام، از دفتر مرکزی شرکت پیرامید ایر واقع در شهر سولون ایالت اوهایو بازدید کرده و با آقای جاش آنگیر مالک، بنیانگذار و مدیر اجرائی شرکت پیرامید ایر مصاحبه نمود. جاش در مورد سوابق و پیشینه ی خود، تاریخچه ی پیرامید ایر و اینکه آینده ی شرکتش را چگونه می بیند، با من صحبت کرد.

تفنگ بادی پیرامید ایر

او کارش را با تفنگ از همان دوران کودکی شروع کرد. جاش (به قول خودش) «با تفنگ بزرگ شده بود». وقتی دوران کودکی اش را در اوکراین و در سالهای پس از جنگ جهانی دوم سپری می کرد، «همه جا پر از سلاحهای گرم بود». تفنگهای پری که به صورت آت و آشغالهای  بعد از جنگ روی زمین افتاده که نه دولت و نه ارتش هیچکدام اقدام به جمع آوری و ایمن سازی آنها نکرده بودند. و البته جاش نیز مثل هر بچه ی دیگری شیفته ی این تفنگها بوده و با آنها بازی می کرد.

جاش می گوید آشنایی او با اسلحه اتفاقی نبوده است، اگرچه ممکن است این موضوع امروزه تعجب آور باشد. پدرش با مهربانی و دقت، نحوه حمل ایمن و بی خطر اسلحه را به او آموخت. بنابراین او در سنین پائین، نحوه ی حمل ماهرانه ی اسلحه، شلیک مطمئن و بی خطر و لذت بردن از تیراندازی را آموخت.

البته این آموزشهای دوران کودکی تنها آموزشهایی نبود که او در زمینه ی اسلحه و تیراندازی گذراند. حتی هم اکنون پس از گذشت سالها، این آموزشها بخش اصلی و عمده ی تفکرات وی در شرکت پیرامید ایر را تشکیل می دهند. جاش زندگی اش را وقف ورزش های تیراندازی (به ویژه تیراندازی با تفنگهای بادی ) کرده است، و احساس مسئولیت شدیدی نسبت به کمک به دیگران جهت سهیم شدن و لذت بردن از عشق زندگی اش (یعنی تیراندازی) دارد. او با همسرش، فرزندانش و خانواده های آنها تیراندازی می کند؛ و از این که به آنها نحوه ی انجام تیراندازی بی خطرو لذت بردن از این ورزش را  آموخته است، احساس غرور و افتخار می کند.

برای جاش آنگیر، دانش و تحصیلات کلید موفقیت در کمک به مشتریان برای لذت بردن از تیراندازی بی خطر است. به همین دلیل است که پیرامید ایر همواره در ارائه ی اطلاعات در مورد محصولاتی که شرکتش می فروشد، پیشگام بوده است. او از این که از فناوری اینترنت به منظور توسعه ی این دانش استفاده کرده است، احساس غرور و افتخار می کند. شهرت پیرامید ایر به دلیل وجود بلاگها، ویدئوها، و برنامه ها و نشریات نقد و بررسی محصولات توسط مشتریان این شرکت است. تمام این ها نتیجه ی تلاش و پشتکار شرکت در راستای آموزش تیراندازان تفنگهای بادی دارای مهارت در تیراندازی بی خطر و با روحیه ای شاد است. 

اما جاش بسیار فراتر از این جنبه ی آموزشی از «خدمات مشتریان»  گام نهاده است. هر وقت که لازم بوده، پیرامید ایر جهت حفاظت و پشتیبانی از تیراندازانش وارد حوزه های سیاسی شده است. یک نمونه از فعالیتهای سیاسی این شرکت، فعالیتهای موفقیت آمیز آن در سال 2010 بر علیه لایحه ی 798 سنای کالیفرنیا است. این لایحه در صورت تصویب، تمامی صاحبان تفنگهای بادی واقعی و اسباب بازی (با ساچمه های پلاستیکی) در کالیفرنیا را ملزم به مشخص کردن تفنگهایشان با رنگهای روشن و و اضح می نمود. اما به یمن تلاشهای شرکت پیرامید ایر، این لایحه ی احمقانه در کمیته به تصویب نرسید.

از آن زمان تاکنون، پیرامید ایر به پشتوانه ی سابقه و پیشینه ی جاش در اوکراین پیشرفت کرده است. این پیشینه او را بر آن داشت که در صدد بررسی امکان صادرات تفنگهای ساچمه ای (بدون خان) ساخت آمریکا به شوروی سابق برآید. این پروژه موفقیتی به دنبال نداشت، امّا جاش آنگیر طی سفری به روسیه، متوجه تفنگهای بادی خاندار IZH روسی بسیار جالبی شد که هرگز نمونه اش را قبلاً در آمریکا ندیده بود. خوب بقیه ی ماجرا قابل پیش بینی است…

البته پرامید ایر همیشه به این بزرگی و عظمت نبوده است. جاش در ادامه توضیح می دهد که چگونه این شرکت را در سال 1993 در فضایی به مساحت 450 فوت مربع در زیرزمین خانه اش تاسیس کرده است. رشد و توسعه ی شرکت به سرعت اتفاق افتاد وبا سرعت چندین برابر در منطقه ی کلیولند پیشرفت کرد. امروزه پیرامید ایر در یک ساختمان با مساحت 65000 فوت مربع و با 70 کارمند مشغول به فعالیت است!

در قسمت پایین ساختمان، انبار سولون در ایالت اوهایو با فضای وسیعی برای بسته بندی محصولات تولیدی وجود دارد که تمامی سفارشات شما از شرکت پیرامید ایر از آنجا ارسال می شود. ( وقتی که از این قسمت بازدید می کردیم دیروقت بود و کسی در آنجا نبود!).

تفنگ بادی پیرامید ایر

وقتی به اطراف انبار نگاهی می اندازی، دور تا دور خود تفنگهای بادی و ساچمه ها و محصولات دیگر را در مقیاس انبوه می بینی که پاسخگوی هر مقدار سفارشی است.

تفنگ بادی پیرامید

در زمانی که اینترنت نوظهور، توجه جهانیان را به شدت به خود جلب کرده بود، (آیا می توانید زمان قبل از آن را به خاطر بیاورید یا تصور کنید؟) شرکت پیرامید ایر نیز با گامهایی بزرگ به سوی دستاوردهای بزرگ حرکت می کرد. در سال 2006 پیرامید ایر شرکت معروف اینترنتی Airgun Express of Montezuma   که دلال و فروشنده ی تفنگهای بادی به صورت آنلاین (برخط)  در ایالت آیووا بود را تاسیس کرد. و سپس در سال 2010 شرکتی مشابه  تحت عنوان Compasseco در باردزتاون ایالت کنتاکی نیز به امپراتوری عظیم و در حال رشد پیرامید ایر پیوست.

 کسب و کار شرکت در زمینه ی فعالیتهای تفریحی و سرگرمی

هم در حال حاضر و هم در آینده، جاش آینده ی روشنی برای کسب و کار تفنگهای بادی در ایالات متحده می بیند. همانطور که او می گوید، «آینده ی پیرامید ایر در کسب و کارهای مرتبط با تفریحات و سرگرمی است». او معتقد است که تیراندازی بی خطر و ماهرانه (همانطور که پدرش به او آموخت) منبع واقعی تفریحات و سرگرمی و لذت زندگی برای میلیونها نفر خواهد بود.

البته شرکت او تامین کننده ی بسیاری از انواع تفنگهای بادی، دوربینهای تیراندازی، ساچمه ها و لوازم جانبی مورد استفاده در زمینه های تفریحی و سرگرمی در سرتاسر کشور است. و جاش هرگز از تلاشهای جدی خود برای تربیت و آموزش مشتریانش (و تمامی تیراندازان تفنگهای بادی) به نفع و در راستای ارتقای ورزش تیراندازی دریغ نکرده است.

بودن در حوزه ی کسب و کارهای تفریحی و سرگرمی بدین معناست که پیرامید ایر افتخار حامی مالی (اسپانسر) مسابقات تیراندازی جام سالانه ی پیرامید ایر را داشته است. این جام ترکیبی از مسابقات تیراندازی Field Target،Sihouette و چند مسابقه ی دیگر است. این اقدام نیاز به تلاش و تعهد بسیاری از جانب شرکت او دارد، امّا جاش آنگیراز دیدن این همه مردمی که از تیراندازی بی خطر خود لذت می برند، احساس رضایت  و خرسندی دارد. و او خود شخصاً در محل مسابقات حضور یافته، مسابقات را تماشا کرده، و با همه صحبت می کند و در Gala Dinner که در هر سری از مسابقات جام پیرامید ایر محل ویژه ی اجرای مراسم است، سخنرانی رسمی خود را در ملا عام ارائه می دهد. 

در قسمت پایین این جایگاه صحنه ی مسابقات جام پیرامید ایر سال 2015 مشاهده می شود.

حرکت به سوی آینده

جاش می گوید با گسترش شهرنشینی در ایالات متحده، هر روزه  تعداد بیشترو بیشتری از تیراندازان با سلاحهای گرم به تیراندازی با تفنگهای بادی روی می آورند. این تیراندازان گروه دیگری از تیراندازان هستند که نیاز به آموزش و کسب اطلاعات در مورد تفنگهای بادی دارند و شرکت او نیز از پشتیبانی آنها خوشحال می شود.

و پیرامید ایر هنوزهم  در حال نوآوری است…

جاش با هیجان خاصی همه چیز را درمورد تفنگ ساچمه ای  گلنگدنی Air Venturi Wing Shot PCP به من گفت        (که در آن زمان محرمانه محسوب میشد) و اینکه چگونه این تفنگ کالیبر 50 جدید مورد استقبال تمام اعضای گروه جدید شکارچیان قرار خواهد گرفت، کسانی که قبلاً هرگز به یک چنین تفنگ بادی ای فکر هم نمی کردند. در حال حاضر تفنگ Wing Shot در همه جا قابل دسترس بوده و ما می توانیم  در ذوق و شوق جاش در مورد این تفنگ شریک شویم.

پیرامید ایر هنوز هم در حال رشد و توسعه است و ایده های بیشتری در راه دارد!