دوربین های تک چشمی Spotting Scopes
دوربین های تک چشمی Spotting Scopes

بهترین اسپوتینگ اسکوپ ها Spotting Scopes

دوربین های تک چشمی یا اسپوتینگ اسکوپ ها با کارایی های مختلف در تیراندازی مورد علاقه بسیاری از ما هستند ، در مقاله زیر با نکات مهم در خرید این دوربین ها و برخی اسپوتینگ های مطرح در بازار جهانی آشنا می شویم .

 

بهترین دوربین تک‌چشمی سال 2019 از لحاظ قیمت

به زبان ساده می‌توان گفت که دوربین تک‌چشمی عدسی قدرتمندتری است که در کنار لنز کم‌توان‌تر روی تفنگ استفاده می‌شود.  معمولاً این نوع دوربین‌ها روی پایه یا سه‌پایه‌ی کوتاهی سوار می‌شوند و ممکن است قدرت بزگ‌نمایی‌شان تا 60 برابر یا بیشتر باشد، در حالی که معمولاً بزرگ‌نمایی دوربین‌های روی تفنگ کمتر از 20 برابر و اغلب کمتر از 15 برابر است.

دوربین تک‌چشمی نه تنها دید بهتری از هدف را در اختیار شما قرار می‌دهد بلکه همچنین عدسی‌ای دارند که اغلب می‌توان از آن به عنوان مسافت‌یاب نوری استفاده کرد.  در صورتی که هدف‌تان از کاربرد دوربین تیراندازی است در تصمیم خود دقیق‌تر باشید چرا که دوربین تک‌چشمی مورد نیاز برای شکار پرنده یا اهداف دیگر اصلاً نباید عدسی دوربین داشته باشد.

در صورتی که به دنبال دوربینی برای دیجی‌اسکوپینگ (ثبت تصاویر در مسافت‌های طولانی) هستید که از دوربین تک‌چشمی به عنوان ذره‌بینی موقتی برای دوربین‌تان استفاده کنید استفاده از دوربین فاقد عدسی ارجحیت دارد.

اغلب دوربین‌های تک‌چشمی نسبت به دوربین دوچشمی‌ای که معمولاً با هدفی مشابه استفاده می‌شوند، قوی‌تر هستند.  در اصل دوربین تک‌چشمی تلسکوپی است که با انجام تغییراتی خاص بر روی آن قابل استفاده در روز شده است.  قدرت آن نسبت به تلسکوپ کمتر است اما از اکثر عدسی‌های بزرگ‌کننده‌ی قابل استفاده در روز بسیار قدرتمندتر است.

 

ملاحظات دوربین تک‌چشمی

قدرت بزرگ‌نمایی

هنگام نگاه کردن با دوربین تک‌چشمی علامتی مانند 20x60mm یا 18-45x60mm به چشم‌تان می‌خورد.  در این صورت با چشم‌مان به اعداد قبل از x که نشان‌دهنده‌ی بزرگ‌نمایی دوربین هستند را می‌بینیم.

اگر این عدد تنها باشد یعنی قدرت بزرگ‌نمایی دوربین ثابت است.  اما در صورت هایفن‌دار بودن عدد قدرت بزرگ‌نمایی دوربین متغیر خواهد بود. در صورت برابر بودن سایر ملاحظات دوربین دارای بزرگ‌نمایی متغیر چندکاربردی‌تر خواهد بود.

در زمان تعیین حداکثر قدرت مورد نیازتان از دوربین باید به نوع کاربرد خود از دوربین توجه کنید.  در صورت استفاده از دوربین تک‌چشمی برای تیراندازی هرچه قدرت دوربین‌تان بیشتر باشد بهتر است.  در سایر کاربردها که از دوربین برای بررسی منطقه استفاده می‌کنید، داشتن دوربینی با قدرت بزرگ‌نمایی کمتر می‌تواند بهتر باشد.  در صورت استفاده از دوربینی با قدرت بزرگ‌نمایی ثابت ترجیح خودم استفاده از دوربینی با بزرگ‌نمایی 25x یا 30x برای شکار گوزن است.

بهترین کار استفاده از دوربینی با قدرت بزرگ‌نمایی پایین و متغیر است که بتوانید برای بررسی منطقه استفاده کنید و سپس با تغییر بزرگ‌نمایی دید بهتری به دست آورید.

 

لنزهای شیئی

ارقام ارائه شده در مثال‌های بالااندازه‌ی لنزهای شیئی را نشان می‌دهند.  هرچه اندازه‌ی لنز بزگ‌تر باشد نور بیشتری قادر به ورود به دوربین است.  لنز شیئی بزرگ‌تر در شرایط کم‌نور عملکرد بهتری خواهد داشت.

همچنین لنز شیئی بزرگ میدان دید بزرگ‌تری دارد و همین امر به نسبت لنزهای کوچک‌تر امکان دیدن تصویری بزرگ‌تر را به شما می‌دهد.  داشتن میدان دید بزرگ‌تر همیشه ایده‌ی خوبی است.

در صورت برابر بودن تمام شرایط لنز بزرگ همیشه بهتر خواهد بود، اما به طور کلی کیفیت لنز مهم‌تر است.

 

روکش لنز

چهار نوع روکش لنز برای دوربین‌های تک‌چشمی وجود دارد. ایده‌ی ساخت روکش برای لنز جلوگیری از ورود روشنایی زننده به دوربین و توانایی دوربین در متمرکزسازی نور است. سطح بالاترین دوربین‌ها در مقایسه با نگاه کردن با چشم غیرمسلح دید بهتری را در شرایط کم‌نوری در اختیار شما قرار می‌دهند.
این چهار نوع روکش عبارتند از: روکش‌دار، کاملاً روکش‌دار، چندروکشی، چندروکشی کامل. در حالی که قیمت این روکش‌ها به ترتیب از اول به آخر بالاتر است اما کیفیت‌شان هم به همین نسبت افزایش پیدا می‌کند. حالت استاندارد داشتن حداقل یک لنز روکش‌دار است اما در صورت داشتن توان مالی به دنبال بهترین باشید.
ترفند برخی برندهای ارزان‌قیمت‌تر این است که عدسی‌های بنجل خود را تحت عنوان لنزهای چندروکشی عرضه کنند. نسبت به خرید عدسی‌های چندروکشی‌ای که به نسبت همتایان روکش‌دار معمولی خود قیمت بسیار ارزانی دارند، احتیاط کنید.

 

دوربین مستقیم یا زاویه دار

دو نوع بدنه برای دوربین‌های تک‌چشمی وجود دارد که به طور خاص با جهت عدسی چشمی سروکار دارند.  انتخاب نوع بدنه تصمیم بسیار مهمی است که میزان سهولت استفاده از دوربین را برای مقاصد مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دوربین مستقیم برای گزینه‌ی دستی عالی است اما استفاده از میز تیراندازی می‌تواند دشوارتر باشد ولی نه به مشکلی استفاده از دوربین کج.  در هر دو صورت ممکن است دچار کشیدگی گردن شوید.

 

عدسی دوربین

در صورتی که تصمیم دارید از دوربین تک‌چشمی خود به جای مسافت‌یاب استفاده کنید باید عدسی چشمی خوبی داشته باشید که شما را قادر به اندازه‌گیری مسافت کند.  این روش توسط تک‌تیراندازان نظامی استفاده می‌شود ولی با پیشرفت فناوری و بالاخص فناوری مسافت‌یابی لیزری اکثر تیراندازان دوربرد تصمیم گرفته‌اند تا از تکنولوژی به سود خود بهره جویند.  ممکن است در صورت عدم نیاز به دوربین تک‌چشمی به‌خصوص برای تیراندازی به هدف، عدسی چشمی فقط مانعی برای دید باشد.

در صورت استفاده از عدسی چشمی، یادگیری نحوه‌ی کار با عدسی چشمی مورد انتخاب‌تان می‌تواند زمان‌بر باشد.  حتماً به صورت عملی و نظری در فواصل مشخص و با اشیائی با ارتفاع مشخص تمرین کنید.

 

فاصله‌ی راحتی چشم

فاصله‌ی راحتی چشم فاصله‌ای است که در آن می‌توانید چشم خود را از عدسی چشمی دور کنید و با این حال همچنان میدان دید کاملی داشته باشید.  در صورت فرد بودن زاویه‌ی دوربین امکان دارد فاصله‌ی راحتی چشم کمتر از 15 میلی‌متر قرارگیری صحیح سرتان را برای استفاده از دوربین دشوارتر سازد.  در صورت عینک داشتن، استفاده از دوربین‌های دارای این سطح از فاصله‌ی راحتی چشم غالباً غیرممکن است.

 

حفاظ مقابله با شرایط جوی

برخی از دوربین‌های تک‌چشمی قیمت بسیار بالایی دارند و بهترین دوربین‌ها بالای هزار دلار قیمت دارند.  علیرغم اینکه این دوربین‌ها واقعاً ارزش صرف پول دارند اما محافظت از سرمایه‌تان با صرف این همه هزینه بسیار مهم می‌شود.

اکثر دوربین‌ها نوع روکش لاستیکی دارند که تا حدی از آن‌ها در برابر شرایط جوی و همچنین در برابر وقوع اتفاقات احتمالی در میدان محافظت می‌کند.  در صورتی که دوربین مدنظرتان فاقد حفاظ در برابر شرایط جوی است پس بجنبید.

دوربین خوش‌ساخت دارای حفاظ خوب برای مقابله با شرایط جوی می‌تواند عمری چند برابر داشته باشد.  بهتر است خطر نکرده و از چنین حفاظی استفاده کنید.

10 توصیه برتر در انتخاب دوبین تک‌چشمی تا سال 2019

دوربین‌های تک‌چشمی زیر 1,000 دلار

 

ورتکس اپتیک وایپر اچ‌دی  Vortex Optics Viper HD

Vortex Optics Viper HD

در حال حاضر ورتکس در بازار عدسی‌های چشمی پیشگام است و درصدر دوربین‌های تک‌چشمی این شرکت «وایپر» قرار دارد.  از لحاظ قیمت هیچ دوربین بهتری وجود ندارد و برخی دوربین‌هایی که قیمتی بسیار بالاتر از وایپر دارند فاقد استانداردهای این نوع دوربین هستند.

ورتکس روی عدسی‌های مشهور خود که واضح‌ترین تصاویر موجود را در دوربین‌های تک‌چشمی‌ای با قیمت زیر 1000 دلارموجود هستند از روکش لنز اختصاصی خود استفاده می‌کند.  آن‌ها این عدسی را با تکنولوژی منشور خود همراه کردند تا بهترین انتقال نور ممکن را از لنز شیئی بزرگ امکان‌پذیر سازند و همین مسئله این دوربین را حتی در شرایط نور کم و غروب آفتاب به پرنورترین دوربین موجود در بازار تبدیل کرده است.

در حالی که این دوربین کاملاً سبک و قابل حمل نیست، اما میدان همراه محیط پاک‌سازی شده با نیتروژن داخل این دوربین آن را در برابر شرایط جوی و مه محافظت می‌کند.  قسمت بیرونی دوربین روکشی با زرهی لاستیکی است که بدرفتاری‌های خارج را به حداقل می‌رساند.  در صورت تمایل به داشتن تصویری واضح برای ردیف کردن تصاویر دارای مسافت طولانی‌تر، ورتکس این دوربین تک‌چشمی را برای فاصله‌ی 1000 یاردی یا بیشتر ساخته است.  هر آنچه که بیرون باشد را خواهید دید.

 

دوربین تک‌چشمی Athlon Optics, Ares, Spotting Scope

Athlon Optics, Ares, Spotting Scope

خواسته یا نخواسته اسم‌شان به گوش‌تان خورده است، اتلون به نامی کاملاً مشهور در دنیای عدسی‌های چشمی تبدیل شده است.  این شرکت هم بسیار به مانند شرکت ورتکس فعالیت‌های در زمینه‌ی عدسی چشمی دارند که باید صدها دلار بیشتر از آنچه قیمت دارد، بیارزد.  اتلون طیف کاملاً وسیعی از عدسی‌های چشمی باکیفیت را با قیمت‌هایی بسیار معقول‌تر به نسبت کیفیت‌شان عرضه می‌کند.

عدسی «ارس» کاملاً شگفت‌انگیز است و به هنگام استفاده همراه با منشور طراحی شده به تقلید از منشورهای مورد استفاده در تلسکوپ‌های سطح بالا، بدون فدا کردن قدرت بزرگ‌نمایی تصاویر درجه یکی را به دست می‌آوید.  چندروکشی و عدسی شیئی بزرگ کیفیت تصویر بالایی را در اختیار قرار می‌دهد که تقریباً شبیه عکس است.  از لحاظ پولی لازم به صرف هزینه‌ی بیشتر برای دوربینی بهتر از این نیستید و در این باره تردیدی به دل راه ندهید.

در صورتی که به دنبال دوربینی تک‌چشمی دوربرد باکیفیت همراه با تمام ویژگی‌های مورد نیاز و همزمان قیمتی معقول هستید، «ارس» انتخابی مناسب است.  این دوربین هم به مانند دوربین تک‌چشمی ورتکس تمام چیزهای لازم در دوربین تک‌چشمی را دارا است و با مراقبت اندک مدت زمانی طولانی دوام خواهد داشت.  این دوربین نسبت به ورتکس سبک‌تر است و تمام حفاظ‌های لازم را برای کار سخت بیرون دارد.


دوربین‌های تک‌چشمی زیر 500 دلار

دوربین تک‌چشمی ورتکس اپتیک دایموند بک Vortex Optics Diamondback Spotting Scopes

Vortex Optics Diamondback

به شما گفتم که ورتکس در حال به هم زدن وضع موجود است پس جای تعجبی ندارد که رتبه‌ی دوم این لیست را به خود اختصاص داده است.  وقتی که حساب جیب‌تان را بکنید می‌توانید مطمئن باشید که ورتکس رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص می‌دهد.  بسیار به مانند دوربین سطح بالاتر این سری، اگر قصد خرید دوربین تک‌چشمی خوب زیر 500 دلار دارید این دوربین همان چیزی است که به دنبالش هستید.

بسیاری از ویژگی‌های یافت شده در«وایپر» را می‌توان در «دایموند بک» یافت کرد.  ترکیب تکنولوژی شگفت‌انگیز مشنور همراه با عدسی چشمی کاملاً چندروکشی تصویری عالی همراه با نگرانی اندک در رابطه با روشنایی زننده ارائه می‌کند و همزمان لنز شیئی بزرگ همه چیز را تازه و درخشان حفظ می‌کند.  در دوربینی با این قیمت توجهی به کیفیت نمی‌شود.

این دوربین هم دوربینی است که به خوبی ثابت می‌ماند که بتوان آن را با خود به هر جایی برد و به نسبت «وایپر» قابل حمل‌تر و سبک‌وزن‌تر است و ابعاد مناسبی دارد.  تردیدی وجود ندارد که «دایموند بک» دوربین تک‌چشمی‌ای با قیمت بسیار مناسب است سال‌های طولانی دوام می‌آورد.  عدسی‌های چشمی مختلفی از برند «ورتکس» در اختیار دارد و هیچ مشکلی با آن‌ها نداشته‌ام.  این دوربین‌های تک‌چشمی محبوب من برای شکار و هرگونه فعالیت در فضای بیرون هستند.

 

دوربین تک‌چشمی دارای عدسی چشمی زاویه دار ونگارد اندیور HD 65A با قدرت بزرگ‌نمایی 15-45x

Vanguard Endeavor HD 65A Angled Eyepiece Spotting Scope with 15-45x Magnification

Vanguard Endeavor HD 65A Angled Eyepiece Spotting Scope

ونگارد شرکتی نادیده گرفته شده در دنیای تیراندازی است اما به مدت 30 سال در بازارهای مختلف عدسی‌های چشمی محصولات باکیفیت خوبی عرضه کرده است.  با وجود اینکه این دوربین در دنیای ورزش‌های تیراندازی عملکرد خوبی دارد، اما دوربین چندکاربردی بسیاری خوبی هم هست که به خوبی برای اهداف مختلف بزرگ بکار می‌آید.  فریب قیمت پایین را نخورید، این دوربین جزئ بهترین دوربین‌های موجود در بازار است.

شاید قدرت دوربین تک‌چشمی ورتکس را نداشته باشد، اما این کمبود را با عدسی کاملاً شگفت‌انگیز خود که دستورالعمل چندروکشی خود ونگارد را دارد، برطرف می‌کند.  عدسی شیئی برای نورانی ساختن دوربین و روشن ساختن تصاویر به قدر کافی بزرگ است.  چیزهایی مثل لکه یا زنندگی نور خورشید به سختی مشکلی پیش می‌آورند.  در صورتی که به دنبال دوربین تک‌چشمی‌ای برای مسابقات تیراندازی 300 یاردی هستید آنگاه دوربین بهتری پیدا نخواهید کرد.

شخصاً سبک ونگارد را دوست دارم.  این دوربین به قدری ظاهری ماهرانه دارد که من را خوشحال می‌کند و در عین حال همچنان به خوبی از پس سایر کارهای بیرون برمی‌آید.  دوربینی قوی و کاملاً در برابر شرایط جوی مقاوم است.  هرچند ممکن است به خوبی عدسی چشمی ورتکس نباشد، اما همچنان در تمام فعالیت‌های بیرون‌تان خوب عمل می‌کند.


دوربین‌های تک‌چشمی زیر 300 دلار

دوربین تک‌چشمی سه‌پایه‌ای فشرده‌ی ضدآب بوشنل تروفی ایکس‌ال‌تی 20-60×65 میلی‌متر

Bushnell Trophy XLT 20-60 x 65mm Waterproof Compact Tripod Spotting Scope

Bushnell Trophy XLT 20-60 x 65mm Waterproof Compact Tripod Spotting Scope

 

در صورتی که مطالب بسیاری را در صفحات بررسی دوربین‌های تک‌چشمی می‌خوانید پس حداقل یک‌بار چشم‌تان به «بوشنل» خورده است.  تالارهای گفتمان شکار ار بررسی کنید تا مطالب مشابهی را پیدا کنید.  آن‌ها هرگز در این صنعت بهترین نبوده‌اند اما محصولاتی مناسب و با قیمتی عالی عرضه می‌کنند.

 

دوربین تک‌چشمی مید اینسترومنتس 126002 ویلدرنس

Meade Instruments 126002 Wilderness Spotting Scope

Meade Instruments 126002 Wilderness Spotting Scope

این شرکت بی‌مقدمه مسیر فعالیت‌های خود را تغییر داد و در دنیای دوربین‌های تک‌چشمی قدم نهاد.  اکثر شرکت‌های کار خود را با دوربین تفنگ‌های کم‌قدرت شروع می‌کنند و قدم به قدم دامنه‌ی فعالیت‌های خود را افزایش می‌دهند.  شرکت مید اینسترومنتس سال‌ها به ساخت تلسکوپ‌های بسیار قوی پرداخته است و حال با استفاده از قدرت خود نسخه‌ای زمینی را از محصولات خود در اختیارمان قرار داده است.

در خاتمه باید گفت که این دوربین به مانند بسیاری از دوربین‌های دیگر قوی نیست و در صورت استفاده‌ی نامناسب وضوح بسیار پایینی خواهد داشت. 

دوربین‌های تک‌چشمی زیر 200 دلار

دوربین تک‌چشمی ضدآب بارسکا 30-90×90 کلرادو

BARSKA 30-90×90 Waterproof Colorado Spotter Scope

BARSKA 30-90x90 Waterproof Colorado Spotter Scope

اجازه دهید در آغاز بگویم که بارسکا شهرت چندانی در حوزه‌ی عدسی چشمی ندارد. شاید برخی از دوربین‌های مخصوص تفنگ این شرکت ارزش پول فلزی که برای‌شان مصرف شده است را هم نداشته باشند.  مشکل اصلی عدسی‌های این شرکت ناتوانی در مقابله با شوک ناشی از لگد تفنگ است.  خوشبختانه دوربین تک‌چشمی نباید به این نوع مشکلات بپردازد.

چیزی که در سایر برندها با آن مواجه نخواهید شد.  

 

دوربین تک‌چشمی فرافشرده‌ی 40 میلی‌متری بوشنل سنتری 12-36x50mm 789332

Bushnell Sentry 12-36x50mm 789332 Ultra Compact Spottingx 40mm Green/Waterproof

Bushnell Sentry 12-36x50mm 789332 Ultra Compact Spottingx 40mm Green/Waterproof

هنگامی که به دنبال دوربین تک‌چشمی‌ای در این محدوده‌ی قیمتی هستید همیشه باید چیزی را فدا کنید.  اگر نمی‌توانید عمر دوربین را فدا کنید صد در صد با شما هم‌نظر هستم.  آیا همزمان نمی‌خواهید زیاد کیفیت یا هدف اصلی خرید دوربین تک‌چشمی را هم فدا کنید؟

بوشنل سنتری دوربینی بسیار خوب، فشرده و قوی است که به نسبت سایر دوربین‌های هم‌قیمت خود عملکرد بهتری دارد.  البته به قدرتمندی دوربین‌های بزرگ نیست اما متوازن است. 

دوربین‌های تک‌چشمی زیر 100 دلار

دوربین تک‌چشمی سلسترون 52238 C70 مینی مک

Celestron 52238 C70 Mini Mak Spotting Scope

Celestron 52238 C70 Mini Mak Spotting Scope

خوب، دوربین تک‌چشمی چیست؟  اساساً این نوع دوربین تلسکوپی قوی و به سادگی قابل جابجایی است.  سلسترون به مانند مید اینسترومنتس در لیست دوربین‌های تک‌چشمی در قسمت پایین جدول قرار دارد.  این دوربین تلسکوپ ساده‌ای با قدرتی کم است و در این صورت می‌توان آن را تلسکوپی کوچک به حساب آورد.

 

دوربین تک‌چشمی بارسکا کلرادو با زوم 20-60×60 (گرین فینیش)

BARSKA 20-60×60 Zoom Colorado Spotting Scope (Green Finish)

BARSKA 20-60x60 Zoom Colorado Spotting Scope (Green Finish)

از سایت آمازون خریداری کنید

در اینجا قصد تکرار تمام چیزهایی که در رابطه با دوربین بارسکا گفته‌ام را ندارم ولی تمام موارد ذکر شده همچنان صدق می‌کنند.  این مدل دوربین بزرگی در حد و اندازه‌ی دوربین‌های معرفی شده در اینجا نیست اما اگر دوربین تک‌چشمی‌ای می‌خواهید که زیر 100 دلار قیمتش باشد در این محدوده‌ی قیمتی بارسکا تقریباً در بازار بهترین است.

اگه پول کافی در اختیار ندارید بارسکا می‌تواند کارتان را راه بیاندازد.  

نکاتی در مورد دوربین‌های تک‌چشمی

به شرایط جوی اهمیت بدهید

هرچند که اکثر دوربین‌های تک‌چشمی در برابر شرایط جوی محافظ دارند یا اینکه حداقل مقاوم هستند، اما شرایط جوی تنها مورد نگرانی ما نیست.  در بزرگ‌نمایی بالا باران به شدت بر دید اثر می‌گذارد.  در صورت استفاده از دوربین در روزهای بارانی بزرگ‌نمایی دوربین‌تان را به حداقل میزان ممکن برسانید تا بهترین دید را به دست آورید.

رطوبت و گرما می‌توانند اثر مشابهی داشته باشند.  در صورتی که از دوربین خطوط موج‌دار گرما را می‌بینید، در حال مشاهده‌ی اثر سراب هستید.  کاهش قدرت بزرگ‌نمایی دوربین یا انتخاب دوربینی با قدرت بزرگ‌نمایی کمتر باید این مشکل را برطرف کند.  برخی ایام انجام این کار تقریباً غیرممکن است.

مراقب خورشید باشید

هر زمان که بزرگ‌نمایی انجام دهید ممکن است نور خورشید اتفاقات عجیبی را برای دیدتان به وجود آورد.  در صورت بازتاب شدید نور توسط آب یا سطوحی مشابه اکثراً نور خورشید محو می‌شود اما ممکن است دیدتان را هم به شدت تحت تآثیر قرار دهد.  لنزهای چندروکشی کمک‌کننده هستند اما پاسخ کلی این مشکل محسوب نمی‌شوند.  تنظیم دوربین خارج از خط نور خورشید یا قرارگیری در زاویه می‌تواند نتایج عجیبی به همراه داشته باشد، مخصوصاً در سپیده‌دم یا غروب.

ادوات خود را پاکیزه نگه دارید

در جلد دوربین چند حوله‌ی میکروفیبر و چند پارچه‌ی مخصوص تمیز کردن لنز همراه خود می‌برم.  هنگام استفاده برای پاک کردن لنزها مطمئن می‌شوم که حتماً خشک باشند.  آن‌ها را در جلد قرار ندهید مخصوصاً اگر رطوبت جذب کرده باشد.  در صورت به همراه داشتن روکش لنز از آن‌ها استفاده کنید!

سه‌پایه به همراه داشته باشید

در بزرگ‌نمایی سطح پایین تکان دادن طبیعی دست‌ها می‌تواند هرگونه تلاش برای استفاده از دوربین را بی‌اثر کند.  داشتن سه‌پایه‌ای مناسب و ثابت بیش از هر چیز دیگری مفید است.  در صورتی که قصد دارید از دوربین در میدان استفاده کنید، سه‌پایه‌ای انتخاب کنید که در زمین‌های ناهموار قابل تنظیم باشد.

استراحت کنید

ممکن است سردردی به مانند آنچه که پس از استفاده‌ی طولانی مدت از دوربین به شما دست می‌دهد را تاکنون تجربه نکرده باشید.  حتماً هر از گاهی چشم‌تان را از روی دوربین بردارید و پس از استفاده‌ی طولانی از دوربین به خود استراحت دهید.  در صورت قفل شدن روی هدف امکان یادآوری این مطلب دشوار خواهد بود.

دوربین تک‌چشمی از لحاظ ارائه‌ی دیدی واضح از اشیاء دور برتری دارد اما تا زمان نیاز به داشتن دید واقعاً خوب از ابزارهای دیگری مانند دوربین دوچشمی برای بررسی منطقه استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

در صورتی که به دنبال راهی برای افزایش دید مسافت‌های دورتر هستید هیچ ابزاری بهتر از دوربین تک‌چشمی وجود ندارد.  در اختیار داشتن این ابزار جهت استفاده در مواقع لزوم برای اکثر افراد مفید است.  بهترین دوربینی که می‌توانید را خریداری کنید.  در چنین موقعیتی است که ضرب‌المثل «هر چی پول بدی آش می‌خوری» مصداق پیدا می‌کند.

در حالی که بوشنل کارتان را راه می‌اندازد اما قابل مقایسه با ورتکس یا اتلون نیست.  در صورتی که به هروسیله‌ای می‌توانید اندکی بیشتر پول پس‌انداز کنید و دوربین بهتری خریداری کنید حتماً این کار را بکنید.  در صورتی که انتخاب دیگری ندارید دوربین‌های ارزان‌تری هم وجود دارند که می‌توانید خریداری کنید.

در صورتی که استفاده‌ی جدی از دوربین تک‌چشمی ندارید، دوربین‌های ارزان‌تر کارتان را راه می‌اندازند.  این دوربین‌ها برای افرادی که تنها برای سرگرمی از آن‌ها استفاده می‌کنند، عالی هستند.  خود من در مورد خرید دوربینی ارزان‌تر از بوشنل سنتری تردید دارم، اما به خود هرکسی بستگی دارد که بهترین تصمیم را در رابطه با کیفیت و قیمت پرداختی تصمیم بگیرد.  در هر صورت دوربین‌های نام برده شده در این فهرست در محدوده‌ی قیمتی خود بهترین دوربین‌هایی هستند که می‌توانید خریداری کنید.